- Reálisan mérd fel erősségeid és gyengeségeid mielőtt elindítod a céget. Próbáld meg utóbbiakat tanulással, részmunkaidős alkalmazottakkal, vagy tanácsadók segítségével csökkenteni.
- Ne indíts céget szűkülő ágazatban. Inkább egy olyan piacra lépj, mely szerinted folyamatosan növekedni fog. Sokkal nehezebb az árral szemben úszni, mint vele egy irányban.
- Nem kell egyedi ötlet az induláshoz. Egy jól bevált modellel is sikeres lehetsz, ha ügyesebben valósítod meg, mint versenytársaid.
- Igyekezz olyan piacot választani, mellyel kapcsolatban már vannak tapasztalataid. Például olyat, melyben már dolgoztál korábban.
- Találd meg a saját piaci résed. Lehetőleg olyat válassz, ahol nem csak egy-két meghatározó szereplő van.Sokkal könnyebb eladni bármit, ha már van rá vélt, vagy valós piaci igény, mintha még oktatni is kellene a vásárlókat.
- Költs olyan keveset, amennyit csak lehet a kezdetekben. Például dolgozz otthonról, indulj online és használj szabadúszó szolgáltatókat.
- Ne becsüld alá, hogy milyen sokáig tart majd megkötni az első üzleted. Túl se becsüld azt, hogy milyen gyorsan lesz több ügyfeled. Tartsd észben, hogy a költségeid is igen könnyű túl alacsonyra tervezni.
- Legyen elég tőkéd a kezdeti veszteséges időszak finanszírozására. Vagy spórolj az indulás előtt, vagy találj valakit, aki rendelkezésedre bocsátja a szükséges összeget.
- Nyerd meg a családod támogatását mielőtt belevágsz. Egy cég elindítása és üzemeltetése embert próbáló feladat. Gyakran a támogató családi és baráti környezet a siker egyik legfontosabb kulcsa.
- Keress egy mentort, aki már foglalkozott azzal, amivel te szeretnél. Megannyi tapasztalt vállalkozó szivesen segít és ad tanácsot kezdőknek.
- Kockázat nélkül nincs üzlet, de lehetőleg kerüld minél jobban.
- Legyen önfegyelmed. Tarts rendet a cégedben. Tűzd ki, és ne lépd át a saját erkölcsi korlátaid.
- Ideje megvastagítani a bőrt az arcodon. Így könnyebb lesz elviselni az ajánlatoddal szembeni kritikákat és ellenvéleményeket.
- Durván alulértékelt a kapcsolatépítés a vállalkozók között. Ámbár, ha nem tudatosan végzi az ember, csak az idejét vesztegeti közben.
- Legyél kelj fel Jancsi! Sokat segít, ha a minden irányból érkező pofonok után gyorsan fel tudsz állni.
- A döntésképtelenség minden vállalkozó ellensége. Gyűjtsd be a tényeket, vizsgáld meg a helyzetet, kérj tanácsot, majd dönts határozottan.
- Tanulj mások és a saját hibáidból. Tekints rájuk pozitívan, hiszen a belőlük okulással is közelebb kerülsz a sikerhez.
- Megannyi készségre lesz szükséged. Nagyobb cégben a legfontosabb olyan csapatot építeni, mely tagjai kiegészítik egymást. Azonban, ha egyedül vagy, neked kell a szükséges készségeket megszerezni.
- Mindenképp szükséged lesz digitális, pénzügyi és értékesítési tudásra.
Kezd a lehető legegyszerűbb, de még eladható termékkel vagy szolgáltatással, majd ezt igazítsd és bővítsd a piaci igényeknek megfelelően.
- Kerüld a túl alacsony árat indulásnál, inkább különböztesd meg az ajánlatod versenytársaidtól. így elkerülheted, hogy csak a kedvező ár miatt válasszanak téged.
- Valószínűleg te vagy induló céged legjobb értékesítője, tehát ne add át másnak gyávaságból ezt a pozíciót. Tanuld inkább meg, hogy lehetsz ügyesebb és magabiztosabb e szerepben.
- Üzleti tervvel a zsebedben könnyebb kézben tartani a céget. Gyakran vizsgáld meg, hogy mennyivel és miért tértek el költségeid a költségvetésedtől. Majd ennek megfelelően változtass az üzleti modelleden.
- Sokkal könnyebb egy már meglévő ügyfélnek értékesíteni, mint egy teljesen új kapcsolatnak, tehát törődj az ügyfeleiddel.
- Ismerd meg ügyfeleid és készülj válaszokkal az összes lehetséges kérdésükre.
- Ügyelj rá, hogy korrektül kezeled beosztottaid, és érdekelté teszed őket a cég sikerében.
- Nagy gondot fordíts a készpénzáramod kezelésére. Tudod, készpénz nélkül jóval nehezebb sok dolgot megoldani.
- Ne hagyd, hogy ügyfeleid sokáig használják a pénzed, de ne siesd el kifizetni szállítóid ideje korán.
- Tárgyalás során mindenben megegyezhettek. Felejsd el, amit a szokásos és mások szerint illendő megoldásokról gondolsz.
- Gondolj bele, csak három módon növelheted a profitod. Csökkentheted a költségeid, eladhatsz többet, vagy mérheted drágábban a portékád. Mind a három területen kicsit fejlesztve hatalmas profit bővülést érhetsz el.