fbpx

Kerüld el ezeket a bakikat céged indításkor

Szerencsére egy cég sem indul tökéletesen. Így tanulhatunk hibáikból. Kezdésként íme néhány gyakran előforduló problémás helyzet.

Túl gyors felvétel

Bejött a nagy üzlet, már veszik is fel az új alkalmazottakat. Sajnos ez gyakran tévútra viszi az alapítókat. Okosan és ne gyorsan bővülj, hiszen a korai szakaszban egy hibás személyzeti döntés rengeteg mindenben kárt tehet.

Tisztázatlan küldetés

Ez tartja össze céged a növekedés során, végülis ezért jött létre egyáltalán, ezért vásárolnak tőled. Kifejezetten nehéz ködös célokkal, és küldetés tudat nélkül vezetni és dolgozni a vállalatban. Az emberek nem a terméked, szolgáltatásod veszik meg, hanem azt amiért készült.

Példa mutatás hiánya

Alapítóként légy tisztában erősségeiddel és gyengeségeiddel. Teljesen elfogadható, hogy felismered, nem vagy tökéletes. Senki sem az. Azonban az már elfogadhatatlan, ha figyelmen kívül hagyod ezt és nem akarsz jobb lenni. Nyugodtan kérdezd meg kollégáid és metorod erről. Használd az aranyszabályt, és példa mutatóan viselkedj, úgy ahogy bármelyik kollégától elvárnád.

Kifelé tekintés

Többen kifelé tekintve keresik minduntalan az új embereket és erőforrásokat. A kiváló alapítók a cégen belül is keresik ezeket. Ne tékozold el a már meglévő tehetségeket. Lelkes, kitartó és kipróbált emberek vesznek körül. Ilyeneket nehéz találni.

Kesze-kusza felépítés

Már a kezdetektől fontos, hogy mindenki tudja, mi a dolga. Közös lónak túrós a háta, tartja a mondás. Könnyen megelőzheted az ujjal mutogatást, a feladatok elfelejtését, ha már az elején tisztázod a feladatköröket.

Céges kultúra mellőzése toborzáskor

Oly könnyű az elején megőrzni a cégkultúrát, és a kiváló hangulatot. Minél többen vagytok, annál nehezebb lesz, tehát erre is figyelj, ha felveszel valakit. Lehet ő a szakma egyik legnagyobb sztárja, ha a többiek ki nem állják, nagy hiba alkalmazni.

Vehemens változtatások

Nem sprint, maraton a cégvezetés. Fokozatosan, kis lépésekben változtass, majd figyeld meg mi történik. Az autópályán is csak finoman mozgatod a kormányt, és nem padlógázzal rángatod. Úgyis akad majd rázós helyzet, ne te magad idézd elő.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük